خاطره بازی با تنها دربی تهران در تبریز
خاطره انگیزها - 31 مرداد 1403 ساعت 18:37 - 6.7K بازدید

خاطره بازی با تنها دربی تهران در تبریز

تیم‌های پرسپولیس و استقلال دربی شماره 54 را در تبریز برابر هم برگزار کردند.
قبل از این از تیر ماه 1359 به بعد بازی 2 تیم تنها در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود و تنها یک بار در روز 7 بهمن 73 به علت درگیری در بازی گذشته 2 تیم به بندرعباس رفتند و در این شهر دربی برگزار شد.
پرسپولیس و استقلال در حالی که ورزشگاه آزادی به زیر کشت رفته و زیرسازی نیم متری خاک چمن ورزشگاه، برگزاری بازی را غیر ممکن کرده بود با گزینه‌های متعددی روبه‌رو بودند؛ انجام بازی در ورزشگاه تختی یا ورزشگاه شهید شیرودی اما شورای تامین امنیت استان تهران با برگزاری بازی در این 2 ورزشگاه مخالفت کرد. ظرفیت ورزشگاه تختی جوابگوی دربی نبود و شورای تامین حتی با گزینه‌های انجام بازی در صبح و بدون تماشاگر در امجدیه هم مخالفت کرد.
تیم‌های پرسپولیس و استقلال تحت هدایت علی پروین و رولند کخ برابر هم قرار گرفتند. این بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور نزدیک به هفتاد هزار تماشاگر تبریزی در سرمای سخت این شهر انجام شد. در همان ابتدای بازی روی اشتباه یحیی گل‌محمدی، علی سامره مهاجم تیم استقلال دروازه تیم پرسپولیس را گشود. 
پرسپولیس شروع به حملات متعدد کرد و البته استقلال هم نیم نگاهی به دروازه تیم پرسپولیس داشت. در نیمه دوم بعد از یک بار که سهراب انتظاری با ضربه سر تیر دروازه حریف را لرزاند، یک پنالتی به نفع تیم پرسپولیس گرفته شد و علی انصاریان با ضربه‌ای قاطع بازی را 1-1 کرد.
دربی 54 با همان نتیجه 1-1 مساوی تمام شد.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.