ویلیام فولکه؛ بزرگترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال
بازیکنان - 25 خرداد 1403 ساعت 00:37 - 45.9K بازدید
اشتراک گذاری
گزارش خطا

ویلیام فولکه؛ بزرگترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال

ویلیام هنری فولکه یک بازیکن حرفه‌ای کریکت و فوتبال انگلیسی بود که به دلیل جثه بزرگ خود با 1.93 متر قد و 152 کیلوگرم وزن شهرت داشت.

او که در ابتدا یک بازیکن کریکت بود با علاقه‌ای که به فوتبال داشت کم کم به سمت این ورزش جذب شد و به تیم شفیلد یونایتد پیوست. فولکه اولین بازی خود را برای شفیلد یونایتد در برابر وست برومویچ آلبیون در 1 سپتامبر 1894 انجام داد و بعد از آن توانست تیم را به سه فینال جام حذفی (دو قهرمانی) و یک قهرمانی لیگ برساند

فولکه علی‌رغم اینکه در عرصه باشگاهی عملکرد قابل قبولی داشت و برای تیم ملی انگلستان تنها یک بازی انجام داد که در آن بازی انگلیس برابر ولز به برتری رسید. شاید یکی از دلایلی که او به تیم ملی دعوت نمی‌شد رفتارهای نامتعارف بود، او در پایان فینال جام حذفی 1902، به گل تساوی ساوتهمپتون معترض بود به همین خاطر رختکن تیم را بدون لباس ترک کرد و به تعقیب داور بازی، تام کرخام پرداخت. داور که شانسی در برابر این غول دومتری نداشت در داخل یک کمد پنهان شد سرانجام گروهی از مقامات فدراسیون فوتبال موفق شدند فولک را در حالی که لولاهای در کمد را از جا در آورده بود، از باز کردن درب کمد منصرف کنند. در بازی تکراری، شفیلد یونایتد با نتیجه 2–1 پیروز شد که در این بازی فولک چندین سیو حیاتی برای شفیلد انجام داد.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.