سکوهای آزادی؛ سمفونی هواداری به روایت امیر تاجیک

سکوهای آزادی؛ سمفونی هواداری به روایت امیر تاجیک

سکوهای آزادی؛ سمفونی هواداری' دومین مستند موبایلی امیر تاجیک است که در آن تماشاگر همراه آرین شش ساله برای اولین‌بار پا به ورزشگاه آزادی می‌گذارد. 

این فیلم روایتی‌ست از دربی بزرگ تهران بین تیم هاى پرسپولیس و استقلال که بیش از آنکه نگاهش را به زمین چمن دوخته باشد، به ضبط اتفاقات روی سکوها و قاب‌هایی از تماشاگران پرداخته. 

ما از ابتدا با آرین قرمزپوش همراه می‌شویم و در اولین‌گام در آزادی یادی می‌کنیم از پسربچه‌ی دیگری که در حادثه‌ای دلخراش در آزادی جان سپرد و تصویرش با لباس آبی استقلال برای همیشه در خاطرمان نقش بست؛ عماد صفی‌یاری پسر کوچولوی هوادار استقلال که تا همیشه جایش در آزادی و روی سکوهای هواداری استقلال خالی خواهد بود...

جادوی فوتبال در سراسر فیلم جاری‌ست و سکوهای آزادی نه فقط شور و هیجان که صداقت کودکانه‌ایی را هم به شما عرضه می‌کنند؛ هوادار پرسپولیس اعتراف می‌کند که استقلال نمایش بهتری دارد و هوادار استقلال پیش‌بینی برد پرسپولیس را می‌کند.

برای کسانی که برای اولین‌بار به ورزشگاه آزادی می‌روند مستند 'سکوهای آزادی؛ سمفونی هواداری' می‌تواند حکم کتاب راهنما را داشته باشد. ارائه‌ی بلیط و رد شدن از گیت‌ها و در نهایت عبور از تونل تاریک و مواجه شدن با عظمت آزادی...

عشق به فوتبال پیوندی‌ست که همه‌ی حاضران در آزادی فارغ از اینکه طرفدار کدام تیم هستند با هم دارند و این ریسمان پنهانی‌ست که دل‌های هواداران را فارغ از رنگ و نژاد و مذهب و لباس به هم گره زده است. از دریچه‌ی دوربین تاجیک غوغای آزادی سمفونی دلنشینی‌ست که خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای آرین کوچک خلق می‌کند.

سکوهای امنی که با اندکی مدارا هنوز می‌توانند همه‌ی فرزندان ایران را در آغوش گرفته و برایشان ساعتی خوش و خاطره‌انگیز را رقم بزنند.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.