برترین حرکت های کوبی برایانت فقید در تمام دوران حرفه ای خود
بسکتبال - 25 بهمن 1398 ساعت 10:36 - 2K بازدید

برترین حرکت های کوبی برایانت فقید در تمام دوران حرفه ای خود

کوبی بین برایانت (به انگلیسی: Kobe Bean Bryant) (زاده ۲۳ اوت ۱۹۷۸ – درگذشته ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰) بازیکن بسکتبال بازنشسته آمریکایی و تاجر بود. او تمام ۲۰ سال دوران بازی‌اش را در تیم لس آنجلس لیکرز در اتحادیه ملی بسکتبال (ان‌بی‌ای) گذراند.

کوبی برایانت قهرمانی ۵ دوره رقابت‌های ان‌بی‌ای را کارنامه دارد. برایانت در ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد؛ او در آخرین بازی خود با یوتا جاز ۶۰ امتیاز آورد.

او با کسب ۳۳۶۴۳ امتیاز پس از کریم عبدالجبار با ۳۸۳۸۷ امتیاز و کارل مالون ۳۶۹۲۸ امتیاز؛ نفر سوم بیشترین امتیازآوران تاریخ ان‌بی‌ای است. لبران جیمز همیشه برایانت را ستوده و از او به عنوان الگوی خود در دوران دبیرستان نام برد.

او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان‌بی‌ای به‌شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بود. او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل ۰۴–۲۰۰۳)، کوبی پایهه اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپترز، با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان‌بی‌ای به حساب می‌آید.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.