5 گل برتر گابریل باتیستوتا برای آ اس رم
سری آ - 23 شهریور 1399 ساعت 15:39 - 2.3K بازدید

5 گل برتر گابریل باتیستوتا برای آ اس رم

گابریل باتیستوتا فوتبال حرفه‌ای را از تیم نیولز اولد بویز در سال ۱۹۸۸ شروع کرد و بعد از آن به تیم‌های بوکاجونیورز و ریورپلاته پیوست.

    در سال ۱۹۹۱ به تیم فیورنتینا رفت و ۹ سال در آنجا بازی کرد. بهترین دوران فوتبال باتیستوتا در سال‌های متمادی حضور در شهر فلورانس ایتالیا و تیم محبوب این شهر، فیورنتینا رقم خورد اگر چه هیچگاه گابریل نتوانست عناوین ارزشمند قهرمانی را با این تیم به دست آورد، ولی حدود ده سال حضور در آنجا او را به یکی از اسطوره‌های غیر بومی این شهر تاریخی تبدیل کرد، به گونه‌ای که مجسمه‌ای از او ساخته شده و در یکی از میدان‌ها نصب گردید. حتی زمانی که پس از یک دهه حضور در فلورانس به رم کوچ کرد و در کنار توتی و یارانش ماشین تهاجمی خطرناکی را تشکیل داد نیز همچنان در قلب طرفداران فیورنتینا بود. گابریل در یکی از بازی‌هایش برابر تیم سابق خود و پس از گلزنی به آن تیم، با تشویق هواداران فیورنتینا روبرو شد و با اشک به این ابراز احساسات پاسخ داد تا ثابت شود که خوش‌اخلاقی و انسانیت یک بازیکن برای یک طرفدار تیفوسی هم در درجه اول اهمیت قرار دارد.
    باتیستوتا در سال ۲۰۰۰ برای بدست آوردن دو جام سری آ و چمپیونز لیگ به رم پیوست. او زیر نظر کاپلو در مدت سه سال بازی‌های به یاد ماندنی برای رم انجام داد. او توانست یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی در سری آ بهمراه رم بدست آورد. باتیستوتا در این مدت به همراه توتی و مونتلا خط هجوم وحشتناکی برای حریفان به‌وجود آورد و در اولین فصل حضورش توانست ۲۰ گل بزند. باتیستوتا در اولین روزهای حضور در رم بر سر شماره ۹ با مونتلا اختلاف پیدا کرد. اما این اختلاف بزرگ نشد چون باتیستوتا همیشه ادم بزرگی بوده و اخلاق مناسبی داشت. او بالاخره شماره ۱۸ را پوشید و در سال بعد هم آن را به ۲۰ تغییر داد. در مدت سه سال او توانست در ۶۰ بازی برای رم ۳۰ گل بزند.
    گابریل عمر باتیستوتا در سال‌های پایانی فوتبال خود، به مدت نیم فصل حضور کمرنگی در تیم اینترمیلان داشت.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.