محو ستاره های فوتبال با جادوی تکنیک نیمار
بازیکنان - 18 اسفند 1398 ساعت 02:00 - 3.4K بازدید

محو ستاره های فوتبال با جادوی تکنیک نیمار

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به پرتغالی برزیل: Neymar da Silva Santos Júnior) (زادهه ۵ فوریهه ۱۹۹۲) که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نِیمار شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه پاریس سن ژرمن و تیم ملی برزیل در پست مهاجم بازی می‌کند او اغلب به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان در نظر گرفته می‌شود نیمار با مهارت‌های دریبل‌زنی تکنیکی، تمام کنندگی، جای‌گیری و توانایی استفاده از هردو پا در فوتبال به شهرت رسید.

او سابقه بازی در باشگاه بارسلونا را نیز دارد. نیمار در ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ جایزهه بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد.

نیمار که در سال ۲۰۱۳ به بارسلونا پیوست با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال ۲۰۱۵ ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جریمهه سنگینی روبرو شد. این در حالی بود که ساندرو راسل، رئیس پیشین باشگاه، به ۷ سال زندان محکوم شد. در ابتدا اعلام شده بود که مبلغ انتقال او ۵۷ میلیون یورو است؛ اما گفته می‌شود که مبلغ انتقال او ۱۰۰ میلیون یورو است. او تا سال ۲۰۲۰ قرارداد خود را با باشگاه فوتبال بارسلونا تمدید کرد. نیمار در سال 2017 از بارسلونا جدا شد و به پاریس سنت ژرمن پیوست.نیمار در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با بارسلونا موفق به کسب سه‌گانهه باشگاهی (لالیگا، حذفیِ اسپانیا و چَمپیونز لیگ اروپا) شد.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.