تکنیک ها و مهارت های ریکاردو کاکا ستاره فراموش نشدنی فوتبال
بازیکنان - 28 آبان 1398 ساعت 10:30 - 13.8K بازدید

تکنیک ها و مهارت های ریکاردو کاکا ستاره فراموش نشدنی فوتبال

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته (پرتغالی: Ricardo Izecson dos Santos Leite؛ زادهه ۲۲ آوریل ۱۹۸۲) که عموماً با نام کاکا یا ریکاردو کاکا شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین اهل برزیل است که به عنوان هافبک هجومی بازی می‌کرد.

کاکا فوتبال را در ۸ سالگی در یک باشگاه بومی آغار کرد. او در کودکی تنیس هم بازی می‌کرد اما تنیس را تا هنگامی که نخستین قرارداد حرفه‌ای خودش را با سائو پائولو در ۱۵ سالگی امضا کرد، رها کرد تا بیشتر بتواند بر روی فوتبال تمرکز کند. در سال ۲۰۰۳ او با ۸/۵ میلیون یورو به میلان پیوست. او با میلان قهرمان سری آ و لیگ قهرمانان اروپا شد؛ همچنین در سال ۲۰۰۷ توانست برندهه جوایز بازیکن سال فوتبال جهان و توپ طلای اروپا شود. پس از دوران موفقش با میلان با وجه ۶۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. در آن زمان، این انتقال، دومین انتقال گران‌قیمت تاریخ پس از انتقال ۷۵ میلیون یورویی زین‌الدین زیدان بود. پس از گذراندن ۴ فصل در اسپانیا، او در سال ۲۰۱۳ به میلان بازگشت و توانست صدمین گلش را برای این باشگاه به ثمر برساند. در پایان فصل ۱۴–۲۰۱۳ او به باشگاه فوتبال اورلاندو سیتی در لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا پیوست اما در همان ابتدا به صورت قرضی به باشگاه سابق خود سائو پائولو بازگشت. در سال ۲۰۱۵ او توانست در نخستین بازی اش برای اورلاندو در ام‌ال اس گل بزند؛ کمی بعد او برای بازی در تیم ستارگان MLS انتخاب شد که در پایان به عنوان ارزشمندترین بازیکن شناخته شد.

در رده ملی، کاکا نخستین بازی‌اش را برای برزیل در سال ۲۰۰۲ انجام داد و در ترکیب‌های تیم ملی برزیل برای جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ انتخاب شد.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.