هتل ورزشگاه مجلل قطر برای جام جهانی 2022
جام جهانی - 02 مهر 1398 ساعت 10:30 - 13.4K بازدید

هتل ورزشگاه مجلل قطر برای جام جهانی 2022

تصاویر شگفت‌انگیزی از ورزشگاه‌های مجلل در حال ساخت در قطر برای جام‌جهانی 2022 منتشر شده، یکی از این ورزشگاه‌ها در واقع هتل ورزشگاهی‌ست که با اقامت در یکی از اتاق‌های آن از روی تخت خود نیز می‌توانید دید خوبی به زمین چمن ورزشگاه داشته باشید. 
در عین حال این کشور متهم است که در ساخت این ورزشگاه‌ها از نیروی کار بسیار ارزان و در واقع برده‌های مهاجر استفاده می‌کند. 
این کارگران که اکثرا مهاجرانی از بنگلادش، فیلیپن، هند و... هستند و به امید زنگی بهتر به قطر آمده‌اند، با کمترین دستمزد پرداختی ساعت‌های طولانی در روز به کار می‌پردازند و در خوابگاه‌هایی نامناسب به صورت دسته‌جمعی زندگی می‌کنند. هرگونه اعتراض به شرایط کار و زندگی یا مصاحبه با رسانه‌ها و افشای این موضوع با مجازات اخراج از قطر و حتی زندان روبه‌رو می‌شود.
خبرها حاکی از آن است که به دلیل شرایط طاقت‌فرسا و نامناسب کار در این کارگاه‌ها تعدادی از کارگران حتی جان خود را از دست داده‌اند. خبری که قطر به شدت سعی در پنهان کردن آن دارد.
به‌نظر می‌رسد که قطر نه استادیوم که در حال ساخت مقبره‌های عظیمی‌ست که بنایشان روی گرده‌ی بردگان دنیای مدرن روز به روز سنگین‌تر بالا می‌رود.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.