برترین لحظات خوان ماتا در لالیگا 2009-2008
لالیگا - 22 مرداد 1398 ساعت 23:51 - 2K بازدید

برترین لحظات خوان ماتا در لالیگا 2009-2008

خوان مانوئل ماتا گارسیا (اسپانیایی: Juan Manuel Mata García؛ زادهه ۲۸ آوریل ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در باشگاه فوتبال منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. او اغلب در پست هافبک هجومی بازی می‌کند.

او در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با امضای قراردادی به ارزش ۲۸ میلیون یورو به تیم انگلیسی چلسی پیوست. در ۲۷ اوت ۲۰۱۱ در اولین بازی‌اش برای تیم چلسی، در حالی که به عنوان یار ذخیره برای تیمش به میدان آمده بود، مقابل تیم نوریچ‌سیتی موفق به گلزنی شد. او در همان فصل با تیم چلسی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی جام را بالای سر برد. بعد از گلزنی ماتا در اولین بازی‌اش برای چلسی در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۲، او موفق شده بود در اولین بازی‌اش برای چلسی در تمام جام‌ها گل بزند. او به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی نیز انتخاب شد. فصل بعدی فصل پربارتری برای ماتا بود. او به چلسی کمک کرد تا به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی انتخاب شد. ماتا در آن سال با چلسی قهرمان لیگ اروپا شد تا به همراه هم‌تیمی‌اش فرناندو تورس، تنها بازیکنانی باشند که جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های اروپا را بالای سر برده‌اند.

ماتا در تمامی رده‌های سنی برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده‌است. جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ نخستین تورنمنتی بود که ماتا با تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در آن شرکت کرد. او نخستین گل ملی‌اش را مقابل تیم ملی فوتبال استونی به ثمر رساند و در جام جهانی ۲۰۱۰ به همراه تیم ملی اسپانیا به مقام قهرمانی رسید. او همچنین با تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ قهرمان شد. وی همچنین در فینال یورو ۲۰۱۲ در برابر ایتالیا و در جام جهانی ۲۰۱۴ برابر استرالیا برای تیم ملی کشورش اسپانیا گلزنی کرده‌است.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.