کیلیان امباپه ستاره 20 ساله و آینده دار دنیای فوتبال
لیگ 1 فرانسه - 25 تیر 1398 ساعت 16:01 - 4.6K بازدید

کیلیان امباپه ستاره 20 ساله و آینده دار دنیای فوتبال

کیلین امباپه لوتان (فرانسوی: Kylian Mbappé Lottin؛ زادهه ۲۰ دسامبر ۱۹۹8) بازیکن فوتبال حرفه‌ای اهل فرانسه است که در پست مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند[۴] و گران‌قیمت ترین و با ارزش‌ترین بازیکن جهان است. امباپه به دلیل توانایی بالا در گلزنی و دریبل‌زنی، و نیز سرعت و شتاب زیاد مورد توجه قرار گرفته‌است.

امباپه فوتبال حرفه‌ای را در سال ۲۰۱۵ که تنها ۱۶ سال سن داشت، از باشگاه موناکو در لیگ ۱ فرانسه شروع کرد و درحالیکه فصل ۱۷–۲۰۱۶ در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت، با این تیم به قهرمانی در لیگ فرانسه رسید. او در این فصل جوایز بهترین بازیکن جوان لیگ ۱ فرانسه و پسر طلایی را دریافت کرد. استعداد و درخشش امباپه مورد توجه پاری سن ژرمن قرار گرفت و این باشگاه ابتدا او را در فصل ۱۸–۲۰۱۷ به صورت قرضی در اختیار گرفت و سپس با پیشنهاد ۱۸۰ میلیون یورویی امباپه را جذب کرد تا این انتقال بعد از انتقال ۲۲۰ میلیون یورویی نیمار به همین تیم، دومین انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال شود.

او در ۱۹ سالگی یکی از نامزدان دریافت جایزه توپ طلای اروپا در فصل ۱۸–۲۰۱۷ شد و در مراسم اهدای توپ طلا، جایزه کوپا را به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال به دست آورد. او در فصل ۱۹–۲۰۱۸ برای اولین بار در تاریخ لیگ ۱ فرانسه، همزمان به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ ۱ و بهترین بازیکن جوان لیگ ۱ انتخاب شد. او همچنین در این فصل آقای گل لیگ ۱ شد و کفش طلای بهترین گلزن را از آن خود کرد. امباپه با پاری سن ژرمن در دو فصل حضورش دو قهرمانی لیگ ۱، یک قهرمانی جام حذفی فرانسه و یک قهرمانی جام کاپا دلا لیگ را کسب کرد.

در سطح ملی امباپه در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان رفت. او یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ بود و در مرحلهه حذفی یک‌هشتم نهایی مقابل آرژانتین دو بار گلزنی کرد و موجب پیروزی فرانسه شد. او همچنین در فینال جام نیز یکی از گل‌های فرانسه به کرواسی را به ثمر رساند تا بعد از پله دومین بازیکن نوجوان تاریخ باشد که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده‌است. او به دلیل درخشش در این جام به عنوان بهترین‌ بازیکن جوان جام جهانی فوتبال و بعدها هم به عنوان بازیکن سال فوتبال فرانسه برگزیده شد.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.