کلیپ خوش آمدگویی باشگاه اینتر به لوکاکو
سری آ - 21 مرداد 1398 ساعت 16:41 - 3.2K بازدید

کلیپ خوش آمدگویی باشگاه اینتر به لوکاکو

روملو لوکاکو (به انگلیسی: Romelu Lukaku) (زاده ۱۳ مهه ۱۹۹۳) بازیکن فوتبال اهل بلژیک است که در اینتر میلان توپ می‌زند. او و تنها چهار بازیکن دیگر تاکنون موفق شده‌اند تا قبل از بیست و سه سالگی، پنجاه گل در لیگ برتر انگلستان به ثمر برسانند. و او پنجمین بازیکن جوانی است که به رکورد ۱۰۰ گل زده در این لیگ می‌رسد. همچنین او در تیم ملی بلژیک با ۴۵ گل زده بهترین گلزن تاریخ این کشور است.

لوکاکو فوتبالش را در راپل بوم آغاز کرد و بعد از آن به لیرسه پیوست. در سال ۲۰۰۶ به تیم فوتبال اندرلشت بلژیک پیوست. لوکاکو اولین بازی رسمی‌اش را در ۱۶ سالگی انجام داد و در فصل ۱۰–۲۰۰۹ توانست با اندرلشت قهرمان لیگ بلژیک شود و به عنوان بهترین گلزن نیز شناخته شود. در سال ۲۰۱۱ لوکاکو به تیم فوتبال چلسی پیوست. او در فصل نخست به صورت مرتب در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت و فصل‌های بعدی نیز به ترتیب به باشگاه‌های وست برومویچ آلبیون و اورتون قرض داده شد. نهایتاً در سال ۲۰۱۴ نیز به صورت دائمی با قراردادی به ارزش ۲۸ میلیون پوند به اورتون پیوست. سه سال بعد لوکاکو با قراردادی که ارزش آن به ۹۰ میلیون پوند نیز می‌رسد، به منچستر یونایتد پیوست.

لوکاکو اولین بازی ملی‌اش را در سال ۲۰۱۰ انجام داد. از آن موقع تاکنون او در بیش از ۷۰ بازی ملی به میدان رفته‌است و با ۴۵ گل زده، بهترین گلزن تاریخ این کشور محسوب می‌شود. او با بلژیک در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ شرکت کرده‌است و در این مسابقات مقام سوم را کسب کرده است. لوکاکو در سال 2019 به اینتر تیم ایتالیایی پیوست.

دیدگاه ها

گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید.